Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Annemijn Dijkstra - WaarBenJij.nu Peru - Reisverslag uit Lima, Peru van Annemijn Dijkstra - WaarBenJij.nu

Peru

Blijf op de hoogte en volg Annemijn

06 April 2014 | Peru, Lima

Lieve Gente,
Zo we zijn alweer een hele tijd verder...
Ik zal jullie vertellen over mijn avonturen in Peru...groot land met veel mooie dingen dus veel te vertellen.
Pak een kopje thee en wat lekkers en ga zitten haha het is ten slotte zondag;)
Eerste stop Peru Chacapoyas, niet een plek waar veel Gringo backpackers heen gaan maar dat vind ik des te leuker want in het zuiden zijn de Gringos overal .
Vanuit Chacapoyas Kuelap bezocht een prachtige niet al te bekende plek, ze noemen het wel Machu Picchu van het noorden. Wat er te zien was waren ruines natuurlijk;) Nadeel tijdens het bezoek regen bleh zo een Nederlands buitje dat was lang geleden.
In Cachapoyas was het carnavals weekend op dat moment een kleine optocht waarbij de jeugd iedereen begooid met water insmeerd met verf en een soort zwarte verf/teer. Grappig om te zien.
Heel veel plaatsen en acitiviteiten zijn op flinke hoogte waardoor je uit moet kijken voor hooteziekte! Belanrijk rustig aan doen...poco poco gelukkig had ik dit al wel geleerd op Aruba....het poco poco dan, de hoogte niet natuurlijk.
Vanuit hier de nachtbus naar Trujillo 14 uur...slapen in de nachtbus gaat soms redelijk soms niet het ligt een beetje aan de kwaliteit van de bus, de temperatuur soms bloedheet soms als een vrieskist en of er andere mensen liggen te snurken etc. haha
In trujillo aangekomen blij weer op zeeniveau te zijn wat ook betekent fijne temperaturen. Leuke stad om even rond te lopen daarna door naar Huanchaco leuk surf plaatsje lekker klein. Had daar een heerlijk klein hostel welke gerund werd door Nederlanders wat gezellig was.
Vanuit Huanchaco Chan Chan bezocht, de grootste pre Columbian city in Zuid Amerika prachtig alles gemaakt van zand. Daarnaast ook de Tempels van Luna y Sol bezocht de grootste van Peru, indrukwekkend hoe lang dat daar al is, prachtige tekeningen binnen te zien.
Vanuit Trujillo naar Lima met de bus...Lima bijzondere grote stad er is een oud centrum en een nieuw gedeelte met een prachtige shoppig mall in een rots gemaakt aan de kust. Heerlijk gezeten en van de zonsondergang genoten.
Vanuit Lima met Peru hop zuid peru bezocht, lekker makelijk bus in bus uit met engelse guide aan boord lekker even geen taxis en ook relaxter met je spullen hoefde even niet steeds op mijn tas te gaan zitten;)
Vanuit Lima naar Paracas met een indrukwekkend natuurpark aan de kust. Daarna naar Huacachina mooi dorpje midden in de dessert met een meer in het midden. Daar een super activiteit gedaan, sandboarden dat was echt heel erg leuk!!Met een buggy door de zand duinen crossen en met een board van de duinen af superrr.
Onderweg naar Arequipa een plek bezocht waar peruaanse wijn en pisco sour wordt gemaakt, de wijn is meer port zou niet door de test komen van mijn vader;) haha. De pisco sour echt een typisch drankje in Peru mensen staan er mee op...voor mij echt te zuur!
Ook even naar een toren geweest waar we een klein gedeelte van de Nazca lijnen konden zien toch even leuk anders had ik het niet gezien.
Nachtbus naar Arequipa een prachtige stad met een prachtig plein alle gebouwen zijn wit, vandaar dat het de witte stad wordt genoemd.
Erg indrukwekkend museum bezocht over de opoffering van kinderen, deze kinderen zijn om en om te zien in dit museum. Omdat ze op grote hoogte in de bergen gevonden zijn met hele lage temperaturen waren ze nog erg goed in tact terwijl ze tussen 1450-1480 zijn geofferd.
Vervolens op een 2 daagse tour geweest in de colca canon, prachtige natuur mooie alpacas, lamas en andere dieren gezien met als klapstuk Condors en een hele diepe canon helaas was het behoorlijk bewolkt waardoor deze moeilijk te zien was.(was constant op enorme hoogtes tussen de wolken)
Vanuit hier natuurlijk naar Cusco, en vervolgens Machu picchu bezocht prachtige ervaring wel lekker toeristische prijzen allemaal maar dat is het waard. Voor het eerst in 1,5 jaar weer in de trein gezeten hij ging prachtig op tijd;) Voor MP ook de sacred valley bezocht met ook prachtige inca bezienswaardigeden.
Na terugkomst in cusco geraft super gaaf...vrij heftige rivier veel instructies en strenge blikken van de instructeur en toen viel hij zelf in het water tijdens een heftige stroomversnelling…gelukkig was hij snel weer in de boot gesprongen. Hierna nog eff geziplined van de ene kant naar de andere kant van de rivier over een touw...nice
Voor nu is het wel even genoeg…een heel verhaal sorry maar ik vertel echt al 5% van wat ik meemaak haha...

Busuren...hoe ik voor nu even geheim haha
Liefs de gringo backpacker...

• 06 April 2014 - 15:11

Jacqueline:

Lieve gringo-backpacker,

Jeetje, wederom een indrukwekkend relaas van al je avonturen. Wat een historie en cultuur zeg in Peru.
    Gelukkig heb je een prima conditie, vooral door die hoogte's en ijle lucht, zul je snel kortademig worden bij inspanning. Je lichaam krijgt zo best een opdonder, merk je dan ook hoelanger je daar bent dat het beter aanvoelt?? Volgens mij, ben je 'voor de duivel niet bang'.....jij hebt lef hoor, om zo'n grote reis te ondernemen in je eentje. Waarschijnlijk kom je veel meer backpackers tegen onderweg, maar toch......
    Anne, ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Hou je taai!
    Liefs, Jacq.