Arukamba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Annemijn Dijkstra - WaarBenJij.nu Arukamba - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Annemijn Dijkstra - WaarBenJij.nu

Arukamba

Blijf op de hoogte en volg Annemijn

05 Januari 2013 | Aruba, Oranjestad

Bon dia

BON ANA ! Happy new year !! Bon annee ! Gelukkig nieuw jaar !
Hopelijk mag 2013 een mooi jaar worden...

Er is weer genoeg gebeurd dus veel lees plezier...

Het werk went steeds meer, beter dealen met de mentaliteit van hier, en een beetje meegaan in hun manier van werken.
Gewoon eff lekker op de balie hangen net op tijd/te laat komen ;)
Doe je dit niet ga je, je te veel irriteren.
Door mijn collega wordt ik al een Arukamba genoemd wat een compliment is...ofterwijl een Nederlandse Arubaan;)
Lekker gek doen met collega's, lachen dansen etc.

Het is wel bijzonder om op deze afdeling te werken, chirurgisch. Je ziet direct de gevolgen van het vele drank gebruik en auto rijden.
Werk je tijdens de feestdagen of het weekend zie je zo al die auto ongevallen binnen komen. Vooral wanneer het salaris is gestort komen er veel trauma's binnen. Dan is er geld om drank te kopen...

Net een nieuwe nummerplaat op mijn auto gezet een oranje, je nummerplaat staat voor je belasting elk jaar koop je een nieuwe.
Voor dit soort dingen moet je wel wat tijd uittrekken.

Het is alweer even geleden maar heb ook een kerstfeest gehad van het werk met het hele ziekenhuis, in een hele grote prachtige hal lekker gegeten en natuurlijk gedanst op live muziek Iedereen gaat helemaal sjiek gekleed, Arubanen kleden zich echt altijd netjes, de vrouwen gaan altijd op hakken en strakke jurkjes no matter what size...;)

De feestdagen waren wel wat gek in de zon zonder familie, echt een kerstgevoel was er niet.
De kerstdagen waren wel erg leuk, op 1ste kerstdag met een groepje meiden lekker ontbeten bij moomba beach en in de avond natuurlijk een bbq.
2de kerstdag heb ik eerst gewerkt en daarna lekker wat gegeten.
Oud en nieuw had ik ook dagdiensten maar toch een super leuk feest gehad. Bij een van de artsen thuis was er een thema sommige hebben misschien al wat foto's voorbij zien komen...
Thema was iets met de leter M...ik was een Mislukte Mexicaanse Mummie...haha
Was een superrr tof feest...en ook genoten van het prachtige vuurwerk overal. De volgende dag op t werk was wel erg zwaar, heb me flink als een Arubaan gedragen haha

Ik ben ook weer lekker actief geweest.
Met Nathalie ben ik gaan windsurfen, maar het leek even net of we in nl waren hopi veel regen...maar we gingen aardig goed we waren bijna in Venezuela beland;).

Afgelopen vrijdag heb ik mijn open water behaald voor het duiken, nu mag ik dus zelfstandig duiken tot 18 meter. IK wil hierna ook nog verder gaan voor mijn Advanced, dan kan ik duiken tot 30 meter en nachtduiken doen. Ik wil toch nog duiken maken op het eiland dan kan ik er net zo goed een cursus nog achter aan doen;) Het vergt wel flink wat studie uren...

Ik ben nu ook wanneer ik kan aan het hockeyen op de donderdag avond erg fijn om te doen, is met een groep die elke week wisseld bij de officiele hockey club van Aruba, AMHC. Toch lekker om je favoriete sport te doen op een grasveld met een beetje kunstgras. Het gaat er aardig fanatiek aan toe, is een soort zomeravondhockey voor de AMVJ'ers onder ons.

Beachtennissen wordt mijn nieuwe project...hopi leuke sport.NIet het beachtennis wat jullie kennen is een echte sport hier.

De maand van Carnaval is aangebroken, op het moment dat het nieuwe jaar is begonnen grijpen de Arubanen meteen aan op te starten met carnaval....een maand lang feesten.

Er zijn hopi veel activiteiten gepland. Dit weekend starten we met de fakkeloptocht. Gelukkig kom ik zaterdag uit de nachtdienst en kan ik meedoen. Er zijn 9 verschillende groepen, je schrijft je in bij een groep en gaat in optocht met je fakkel en je t-shirt van de groep ik zit bij de dushi groep. Shirts moeten opgepimpt worden, het resultaat zien jullie in het volgende verslag. Ben nu in de nachtdienst druk met mijn collega mijn shirt aan het verknippen....Er zijn ook dames die zich hier speciaal voor lenen en hele websites hebben daar kan je je model uitkiezen en je shirt laten verknippen.

Oh ja en gewoon omdat het kan vertrek ik deze zondag met Tineke naar Curacao, even van het eiland af;)
De verhalen zal ik de volgende keer natuurlijk met jullie delen.

Er is weer hopi veel gebeurd zoals jullie kunnen lezen...

  • 05 Januari 2013 - 16:25

    Ellen:

    Wat een mooi verhaal! Gelukkig hebben we veel contact maar een verhaal is toch weer leuk om te lezen! Nog een paar weekjes en we kunnen elkaar weer een knuffel geven daar kijken we naar uit ! Xxxxxxxliefs

  • 06 Januari 2013 - 12:46

    Anneke Nauta:

    Happy new year Annemijn,
    Ik geniet van je mooie verhalen, wat een gave dingen allemaal. En vooral dat duiken. Vooral omdat Wiebe en ik op Bonaire zijn geweest weten we hoe mooi die onderwaterwereld is.
    Heel veel succes, liefde en plezier voor jou daar op Aruba!

  • 07 Januari 2013 - 10:58

    Esther:

    Ik las tot twee keer toe be-achtennis en dacht, wat is dat nu weer... Haha!
    Veel plezier x

  • 08 Januari 2013 - 02:40

    Jenneke:

    Hopi bon Dushi!!

    Het gaat goed merk ik aan je verslag, fijn. Als je echt mooi wilt duiken ga dan eens naar Bonaire. Je weet niet wat je ziet.

    Maar wat ik ook lees is dat er weinig is veranderd in de tijd. Drank en ongelukken: ook dertig jaar geleden was het ieder weekend raak!

    Wens je een heel fijn carnaval toe!!

    Groeten van Jenneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemijn

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 887
Totaal aantal bezoekers 15348

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 31 Mei 2014

Zuid Amerika

26 September 2012 - 01 November 2013

Nursing on one happy island

Landen bezocht: