Argentinie en een klein stukje van Uruguay - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Annemijn Dijkstra - WaarBenJij.nu Argentinie en een klein stukje van Uruguay - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Annemijn Dijkstra - WaarBenJij.nu

Argentinie en een klein stukje van Uruguay

Blijf op de hoogte en volg Annemijn

12 Mei 2014 | Argentinië, Buenos Aires

SiSi...

Argentinie wat een fijn land om te reizen…de afstanden zijn wel groot maar ben in middels gewend aan lange busritten..

Alvast een tip als je niet van Wijn en Vlees houdt kun je dit land toch beter overslaan.
Serieus als je een activiteit doet krijg je meteen al wijn vanaf dat de activiteit begint en dat kan ook zeker gewoon in de ochtend zijn…
Wat heerlijk is dat de wijn ook super goedkoop is hele fles op t terras voor 8 euro:) Zo kun je nog een een tweede bestellen;)

De eerste Stop in Argentinie was Salta, wat een heerlijke Stad met prachtige cultuur temperatuur, en meteen al zoveel westerser..
Een mooie tour gedaan naar Cafayate een wijnplaatsje, de tour er naartoe was prachtig met geweldige natuur landschappen en vergezichten.

Vanuit Salta naar Mendoza, dat weekend was het pasen geen paaseieren zoeken maar wijnflessen…hihi
Ik ben heerlijk een dagje naar een mooie spa geweest met vooral veel warm/heet water baden met prachtig uitzichten allemaal natuurlijk gebouwd. Het warmste bad was 50 graden…lekker en dan afkoelen.

Met drie Ierse meiden alle drie verpleegkundige dus dat was wel grappig een wijntour dag gedaan op de mountain bike erg leuk avontuur en we konden lekker zelf kiezen waar we heen gingen. Meer wijn dan water gedronken die dag.

Mijn laatste dag nog een bijzondere ervaring was op basis van een tip naar een klein plaatsje gegaan met en prachtig meer….en wat was het prachtig wow niet te geloven.
En het bijzondere ik was de enige die uitstapte in een helemaal verlaten plaatsje…had gelukkig de terug ticket van de bus al gekocht.
Nou ik lekker aan de wandel lopen er 8 honden met me mee…vond t niet heel prettig maar ze waren best mak later waren ze moe en heeft alleen 1 mij de hele tijd gevolgd zelf toen ik het inca toalet moest gebruiken…je mag wel raden wat dat is…

Savonds de nachtbus naar Buenos Aires…ja naar de Stad van onze Koningin.
En wat een Stad zoveel te zien zoveel te doen zoveel prachtige gebouwen.
Alles kost ook meteen veel meer tijd…in totaal ben ik 11 dagen in BA geweest, maar had zo langer kunnen blijven.
Ik heb er zoveel gedaan en gezien kan t niet allemaal benoemen.
In Buenos aires Mate geprobeerd…is een drankje wat mensen hier de hele dag door drinken. Heet water met kruiden, hier lopen ze de hele dag met heet water en hun mate beker. Ik vind het niet te drinken tis net als hele sterke thee.
Asado ook natuurlijk de BBQ van Argentinie...met heel veel vlees!

Tussendoor nog eff naar Uruguay geweest samen met andere Nederlandse meid met de boot over en toen een auto gehuurd t was er erg stil doordat het niet het seizoen was. We hoopte beetje op lekker weer aan t strand maar helaas. Maar wel heerlijk om weer even te kunnen rijden...Uruaguay is vrij prijzig westerse prijzen en voor in het plaatsje waar wij waren Punta del Este is normaal de Jet set plek nu uitgestorven. Nog genoten in Colonia een prachtig coloniaal plaatsje en vandaar de bus weer terug naar BA. T was de moeite waard en leuk om weer een ander land te zien.

Heb nog een hele bijzondere activiteit gedaan in BA hockeyen op een paard wat een ervaring POLO hele belangrijke sport in Argentinie. Het ging best wel aardig eigenlijk.

Vanuit BA naar de Iguazu falls die ik samen bezocht heb met en Duiste meid die ik tijdens de polo day had ontmoet.
Wat een super bijzondere plek zo prachtig we hebben er echt van genoten, van beide kanten Braziliaanse en Argentijnse. Vanuit de Argentijnse ben ik direct door gegaan met de nachtbus naar brazilie...wel eff gedoetje moest lang wachten op de bus want de andere zaten vol. Tijdens de busrit veel vertraging door controle vlakbij de grens ze gingen de hele bus door controleerde alle tassen waarschijnlijk door world cup die extra controle.

De tijd gaat un echt superr snel nog 2 weken Brazilie dan een klein weekje New York…en dan na bijna 2 jaar terug in Nederland….nu nog even heel hard genieten!!!

Tot heel snel Besos...

• 12 Mei 2014 - 18:07

Anneke:

Geweldig allemaal Annemijn, ik geniet weer van dit verslag. Wat maak je veel mee en wat een prachtige reis. Petje af voor je! Nog heel veel genieten de paar laatste weken in Brazilië en New York en daarna zal het hier voor jou wel heeeeel erg saai zijn!
    In ieder geval zullen je ouders hartstikke blij zijn als ze jou weer veilig in hun armen kunnen sluiten!

• 14 Mei 2014 - 12:18

Jacqueline:

Prachtig, wat een avontuur. Topwijvie.........

Liefs, Jacqie

• 19 Mei 2014 - 21:42

Nancy:

Hai Annemijn, wat een geweldige reis heb jij er bijna op zitten. Super dat je dit in je eentje hebt gedaan. Een leuk verslag om te lezen. Het zal wel even wennen zijn om weer in Nederland te verblijven.
    Nog heel veel plezier de laatste week/dagen. Hoop je in Nederland zeker nog eens te spreken.
    Groetjes Nancy