Ecuador!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annemijn Dijkstra - WaarBenJij.nu Ecuador!! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Annemijn Dijkstra - WaarBenJij.nu

Ecuador!!

Blijf op de hoogte en volg Annemijn

06 Maart 2014 | Ecuador, Quito

Buenos everbody...

Poging nr…om jullie toch op de hoogte te brengen van mijn avonturen.
Eersgister had ik een heel verhaal getypt toen het noodweer toesloeg en alle electra eruit vloog! Gevolg mijn verhaal weg en geen tijd meer ik moest een weg vinden om de nachtbus te pakken…

Inmiddels ben ik in Peru beland en heb ik een maand gereisd in Ecuador!Prachtig land, vriendelijke mensen , mooie dingen gezien en gedaan ik zal jullie in het kort vertellen wat ik allemaal heb meegemaakt;)

Na een geweldige afscheidslunch en lieve cadeautjes van mijn vrienden op Aruba ging het dan gebeuren mijn reis door zuid amerika voor ik terug keer op Nederlandse bodem!

Mijn reis startte in Quito Ecuador...
Quito meteen op 2700 meter hoogte hoppa je merkt t meteen aan je uithoudingsvermorgen pff..wel een prachtige stad met een mooi oud centrum daar ontmoette ik Christien waar ik een week mee samen heb gereisd.
Vanuit Quito naar de evenaar...leuke weetjes rondom de evenaar ben je 1 kg lichter, op de evenaar ben je minder sterk en je ervaart daar de verschillen tussen het noordelijk en zuidelijk halfrond.

Volgende dag naar otavalo gegaan een bekende markt met allemaal kleurrijke spullen.

Vanuit daar een hele busreis naar Tena toegangspoort tot de jungle waar we een tocht over de bekende misshualli rivier hebben gemaakt.

De volgende plaats was Banos met een leuke plaats met een actieve vulkaan...ahhh ons werd verteld er kan niks gebeuren want bij een echte uitbraak zal de lava in de rivier belanden oke we zijn helemaal veilig haha...
Super mooie watervallen daar en heerlijk gechilld in hete baden opgewarmd door de vulkaan!

Vervolgens ben ik naar Montanita gegaan met de nachtbus om daar een week Spaanse les te volgen en heb ook nog geprobeerd wat te surfen,)
Spaans is erg lastig en niet in een week te leren haha maar het heeft me een beetje geholpen...

Spontaan op het laatst toch besloten om naar galapagos te gaan, ticket geboekt en we kijken wel wat erop ons afkomt…jaja niks voor mij maar toch gedaan
Goeie deal gesloten zat in een super luxe hotel, prachtige eilanden bezocht veel dieren gezien, en lekker gersnorkeld. Super leuk de sea lions zitten echt overal, verder veel turtles gezien land en sea, iguanas ook zwemmende super grappig, piquins en met snorkelen dezelfde dieren gezin ook een shark.
Vanuit daar naar Cuenca prachtig plaatsje met veel mooie kerken, vanuit daar een dagtocht naar de incas van Ecuador gedaan eff 2,5 uur op en neer alsof t niks is.
Vanuit cuenca naar een prachtig hostel in Vilcambamba een plaatsje waar iedereen ouder dan honderd wordt…je snapt wel dat het daar relaxed en prachtig is.
Rara wat heb ik daar gedaan…paardgereden nooit gedacht dat ik dat ooit nog eens zou doen. Het was een prachtige tocht stijl omhoog en naar beneden en ondertussen nog een waterval gezien ook.
Vanuit deze plaats in 2 dagen 6 bussen gepakt naar Peru prachtige ritten maar ook heftige met slechte wegen en veel wáter op de weg door regen. Op bepaalde stukken moesten we wachten tot het wáter lager stond voordat we konden passeren.

Vlieg-, boot-, en Busuren Ecuador: 65 uur
Ik maak echt ontzettend veel busuren maar de meeste bussen zijn comfortabel…daarnaast heb je prachtige uitzichten dus genoeg te zien.
Het alleen reizen valt me niet tegen, ontmoet veel leuke mensen waar je even mee optrekt en dan ga je weer verder. Het is zo interessant dat je zoveel verschillende soorten mensen ontmoet.
Dit was het voor nu de volgende keer mijn avonturen in Peru…
Veel liefs Anne (Annemijn echt veel te lastig hier voor de mensen haha)
p.s. geen ruimte meer om hier fotos op te zetten zie fb

  • 06 Maart 2014 - 09:30

    Sharon:

    YES, daar is t reisverslag ;)
    Het heeft je wat (extra) tijd gekost maar dan heb je ook wat :D
    Veel plezier de komende tijd nog daar, voor je t weet zit je weer in Nederland... X

  • 06 Maart 2014 - 10:12

    Ellen:

    Zo stoere dochter wat een prachtig verhaal weer! We volgen je bijna dagelijks doordat we veel contact hebben! Maar weer heel leuk om het verhaal aaneen gesloten te lezen . Heel veel genieten ,maar neem wel je rust! Dikke kus van mamsxxxxxx

  • 06 Maart 2014 - 13:08

    Diane:

    Leuk An! Klinkt fantastisch allemaal!!! Veel plezier nog xx

  • 06 Maart 2014 - 16:20

    Jenneke:

    Wat een prachtig land he. In Peru heb ik ooit (1979) de Urubamba rivier belopen. Lag droog toen.
    Dagenlang getrokken en overnachten in z.g. Coop.!
    Heel veel plezier verder.

  • 06 Maart 2014 - 16:44

    Jacqueline:

    Hoi Anne,
    Jelle en ik zijn op vakantie in Pfronten/Beieren. Eigenlijk voor de sneeuw, maar er ligt bijna niets meer, helaas. Desondanks genieten we heerlijk van ons samenzijn, relaxen en lekker eten en veel lezen. Dus prima zo. In een soort internetcafe, we hebben zelf geen WiFi in ons appartement lezen wederom jouw spannende avonturen. Meissie, meissie wat een belevenissen allemaal........Weet je wel zeker, dat je weer terug wilt naar Nederland???
    Op mijn werk, heb ik 2 collega's uit Peru. Wat ik hoor, ook een bijzonder land met een hoog cultuurgehalte! Anne, geniet ze verder op deze bijzonder trip. In volle afwachting naar je volgende boeiende relaas.

    Auf wedersehen, Jacq.. Aus Pfronten

  • 06 Maart 2014 - 21:10

    Anneke:

    Hoi Annemijn,
    Heel leuk om te lezen waar je uithangt en wat je beleeft. Vooral dat je in Ecuador was en op de Galapagos eilanden. Saskia en Marc hebben daar zo'n 10 jaar geleden rondgereisd en nu ik jouw verhaal lees, komen er weer heel veel herinneringen vanuit hun verslagen van toen weer boven. Hier in de kast staat nog hun souvenier voor mij, een evenaar-grenspaal van keramiek. En nu ga je naar Peru, het land waar ons nichtje, Joshja, vandaan komt. Heel veel genieten Annemijn en hoor graag weer je verhaal!

  • 07 Maart 2014 - 17:49

    Jenneke Westendorp:

    Annemijn als je in Cusca beland: Hotel dos Ninos wordt beheerd door Jolanda van de Berg.Doe haar mijn groeten!!! Als ze mij nog herinnert. Goede plek!!
    Groet Jen.

  • 08 Maart 2014 - 11:43

    Wiebe Nauta:

    Geniet van je reis.

    Probeer je verhaal te voorzien van foto's, dan kun je er later een mooi album van laten afdrukken.

  • 24 Maart 2014 - 10:09

    Esther:

    Zoo, eindelijk tijd om je verslag te lezen....!

    Wauw! Super leuk om te lezen Annemijn.

    Dikke kus, Esther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemijn

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 547
Totaal aantal bezoekers 15318

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 31 Mei 2014

Zuid Amerika

26 September 2012 - 01 November 2013

Nursing on one happy island

Landen bezocht: