C&C - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Annemijn Dijkstra - WaarBenJij.nu C&C - Reisverslag uit Oranjestad, Aruba van Annemijn Dijkstra - WaarBenJij.nu

C&C

Blijf op de hoogte en volg Annemijn

15 Februari 2013 | Aruba, Oranjestad

Tijd van C&C

Jaja het is weer even tijd voor een Update.
Je vraagt je af was is C&C, een nieuwe winkelketen op Aruba, nieuwe snoepjesmerk of wat...

Nee nee het zijn de letters waar het in dit verhaal om draait...
Curacao en Carnaval

Ik was de vorige keer geindigd met het verknippen van mijn shirt voor de fakkeltocht, de start van Carnaval op Aruba...de mensen met facebook hebben al leuke foto's voorbij zien komen;)
Dit was een fantastisch iets om mee te maken duizenden mensen op de been. Zoals bij elke carnavals optocht hier zijn er verschillende groepen, je betaalt om met een groep mee te lopen. Je krijg dan kleding daarna moet je het alleen zelf nog oppimpen. Je loopt in een optocht met lekkere muziek de hele stad door ondertussen zuip je je behoorlijk klem. Resultaat: helemaal kapot aan het eind.

Fijn is dat ik hier met Arubanen werk die me dus wat insinde tips kunnen geven.
Tijdens de carnaval waren er een maand lang elke weekend wel andere optochten/feesten. Lightning parade, calypso zang contest, kinderparades, pyama party midden in de nacht met zijn allen in pyama gaan feesten en tot slot de grote parade.
In verband met mijn diensten kon ik niet overal aan mee doen...maar ach dat is ook niet vreselijk heb genoeg moois gezien.
Vond het echt super en heb er enorm van genoten.
Volgens jaar is het de 60ste carnaval van Aruba...volgens mijn collega's moet ik daar bij zijn....wie weet;)

Curacao...Gewoon omdat het kan
Heerlijk 5 dagjes naar curacao geweest met Tineke...(die helaas vandaag weer terug gaat naar Nederland:()
We vertrokken een dag na de fakkeloptocht waren dus allebei wel even klaar met feesten en alcohol dus we hebben ons heel netjes gedragen.

De heenvlucht duurde wel lang voor een vlucht van 20 min. We gingen met een kleine caribische vliegtuigmaatschappij, vertraging is dan natuurlijk niet vreemd 3,5 uur maar liefst. Op de terug weg vlogen we 15 min te vroeg...huh
We hebben heerlijk lekker rondgetourd en genoten van het rondslenteren in Willemstad. Willemstad is veel groter dan oranjestad en lijkt op sommige plekken een beetje op Amsterdam.
We zijn lekker naar de bios geweest, alles is familie. Super grappig om een Nederlandse film aan de andere kant van de wereld te zien...
Daarnaast hebben we met dolfijnen gezwommen, wat een ervaring heel bijzonder.
En natuurlijk heerlijk van t weer,cocktails en de terrasjes genoten.
Maar we waren na 5 dagen weer blij dat we thuis waren op ons kleine eilandje one happy island Aruba;)

Helaas wel even wat pech gevalletjes geld technisch gezien de auto is voor een flinke beurt geweest en het bedrag zeg ik maar hoestend...mijn laptop heeft zoals mijn broer zegt nog steeds last van een jet lag en is hier niet meer bovenop te krijgen.
Daarnaast is zand ook niet goed voor je digitale camera, de lens wil niet goed meer open waarschijnlijk door een zandkorrel.
Je merkt dan zeker wel dat je op een eiland zit, ze kunnen bijvoorbeeld niks doen met mijn camera.

Verdergaan met mijn advanced dive cursus heb ik dus even uitgesteld naar de volgende maand, ach dat maakt ook niet uit ik heb nog genoeg tijd.
Genoeg andere nieuwe dingen weer aan het doen ik ben lekker fanatiek aan het beachtennissen met Katja.
Daarnaast probeer ik als het rooster het toelaat elke donderdag te hockeyen heerlijk eff mijn sport beoefenen.

Dinsdag komen mijn ouders, super fijn hier heb ik zeker wel zin in. Even lekker genieten met elkaar van One happy island en ze alles laten zien hier.

Hoop dat het in Nederland ook goed gaat met iedereen;)
Dikke kus en succes nog even met de kou...

  • 19 Februari 2013 - 15:52

    Jacqueline:

    Hoi Anne,

    Jeetje, wat een prachtige tijd heb jij daar toch. Super gewoon. Zeg, ik wil je gezellige weken met je ouders toewensen hoor, geniet ervan.
    Doei, Jacq.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemijn

Actief sinds 25 Sept. 2012
Verslag gelezen: 497
Totaal aantal bezoekers 15316

Voorgaande reizen:

01 Februari 2014 - 31 Mei 2014

Zuid Amerika

26 September 2012 - 01 November 2013

Nursing on one happy island

Landen bezocht: